E-commerce in the craft sector in Norte de Santander

Comercio electrónico en el sector artesanal en Norte de Santander

Main Article Content

Lina Andrea Cortés-Miranda
Angie Paola Galeano-Solano
Saray Daniela Nader-Sánchez
Karen Dayana Saboyá-García
Ender José Barrientos-Monsalve
Abstract
The article is focused on the development of strategies for the use of technological resources currently offered to us. Precisely, the progress of these has raised new horizons in different aspects of electronic commerce, such as the sale and purchase of products in a faster and easier way for both the consumer and the seller. Electronic commerce has undergone a notable evolution, going from being a simple catalog of products or services, built from a static page, to becoming an efficient means of doing business, so, is this tool being used for the sale of articles in Norte de Santander? Electronic commerce is a tool that if used can bring the best benefits for companies.
Keywords

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

References

Artesanías de Colombia. (2017). Diagnóstico del sector artesanal en Colombia. Recuperado de: https://repositorio.artesaniasdecolombia.com.co/bitstream/001/4102/1/INST-D%202017.%2041.pdf

Buenaño, D. A., Bustillos, H. M., & Moreno, G. G. (2014). Comunicación 360: herramientas para la gestión de comunicación interna e identidad. Facultad de Comunicación-Universidad Tecnológica Equinoccial

Cámara Colombiana de Comercio Electrónico. (2019). El eCommerce continúa creciendo en Colombia y aumentan las visitas a través de dispositivos móviles. Recuperado de: https://www.ccce.org.co/noticias/el-ecommerce-continua-creciendo-en-colombia-y-aumentan-las-visitas-a-traves-de-dispositivos-moviles/

Cegos. (2020). ¿Qué es el comercio electrónico?. Recuperado de: https://www.cegosonlineuniversity.com/que-es-el-comercio-electronico/

Gutiérrez Tobar, E. (2015). Impacto del comercio electrónico en las grandes y medianas empresas de la ciudad de Sogamoso Boyacá, Colombia, Cuadernos Latinoamericanos de Administración, XI(20), 83-96

Observatorio de Eco-mmerce (2020). Cómo crece el Comercio Electrónico en el mundo. Recuperado de: http://observatorioecommerce.com/como-crece-el-comercio-electronico-en-el-mundo/

Observatorio de Ecommerce. (2019). Medición de Indicadores de consumo del Observatorio eCommerce. Recuperado de: https://www.observatorioecommerce.com.co/wp-content/uploads/2019/03/estudio-consumo-ecommerce-colombia-observatorio-2019.pdf

Portafolio (2013). Compras online: ¿cuáles son sus ventajas?. Recuperado de: https://www.portafolio.co/tendencias/10-ventajas-compras-internet-75878

Roa Zapata, E. F., & Cuellar Bautista, D. (2019). Evolución del comercio electrónico en Colombia en la última década. Recuperado de: https://ciencia.lasalle.edu.co/administracion_de_empresas/3080

Soler Patiño, A. (2016). ¿Hacia dónde va el comercio electrónico en Colombia?. Ploutos, 4(1), 17-24. Recuperado de: https://journal.universidadean.edu.co/index.php/plou/article/view/1371

OJS System - Metabiblioteca |