Prácticas evaluativas aplicadas por los docentes en cálculo integral a los estudiantes de Pregrado de Ingeniería de la Universidad Francisco de Paula Santander

Prácticas evaluativas aplicadas por los docentes en cálculo integral a los estudiantes de Pregrado de Ingeniería de la Universidad Francisco de Paula Santander

Main Article Content

Alejandra María Serpa-Jiménez
Abstract

The project allows to identify the practices evaluative of the teachers of integral calculation of the engineerings of the University Francisco de Paula Santander. There has been used the survey and the group of discussion as technologies to gather the information both from teachers and from students and the qualitative methodology is in use for his analysis. It is waited generate a reflection in the teachers to reinforce the aspects that are necessary, hoping that this serves for the academic improvement of the students.

Keywords

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

Author Biography (SEE)

Alejandra María Serpa-Jiménez, Universidad Francisco De Paula Santander

Ingeniero Civil, Especialista en Administración de la Construcción, Magister en Práctica Pedagógica. Docente de Cátedra de La Universidad Francisco de Paula Santander.
References

Bordas, M y Cabrera, F. (2001). Estrategias de evaluación

de los aprendizajes centrados en el proceso.

Revista Española de Pedagogía, 218, 25-48.

Cisterna, F. (2005). Categorización y triangulación

como procesos de validación del conocimiento en

investigación cualitativa. Theoria, 14, 61-71.

Freire, P. Pedagogía del Oprimido. Buenos Aires:

Siglo XXI, 1970

Guba, E. G. y Lincoln, Y. S. (1989). Fourth Generation

Evaluation. Newbury Park, Ca.: Sage Publications.

Herrera, J. (2008). La Investigación Cualitativa.

Tomado el 15 de enero de 2012 http://juanherrera.

files.wordpress.com/2008/05/investigacioncualitativa.

pdf

Panqueva, J. (2008). Estrategias y Técnicas de

Investigación Cualitativa, Algunas Reflexiones

en Torno a los Procesos de Investigación Social.

Universidad La Gran Colombia. http://www.slideshare.

net/guest975e56/metodos-y-tecnicas-enla-

investigación-cualitativa.

Quiroga Ramírez, J. (2010). La Transversalidad

curricular en los proyectos pedagógicos: El caso de

El CED, el Motorista Bogotá. Revista Logos

Ciencia & Tecnología, 2(1), 50-57. doi:http://dx.doi.org/10.22335/rlct.v2i1.66

Ramo y Gutiérrez (1995): La Evaluación en la

Educación Primaria. Teoría y Práctica. Madrid:

Escuela Española.

Sandoval, C. (1996). Investigación Cualitativa. .

ISBN: 958-9329-18-7. Programa de Especialización

En Teoría, Métodos y Técnicas de Investigación

Social. ICFES. Bogotá.

Scriven, M. (1967). The methodology of evaluation.

En Perspectives of Curriculum Evaluation,

(pp. 39-83). AERA Monograph 1. Chicago : Rand

McNally and Company.

OJS System - Metabiblioteca |