Trayectorias diferenciadas por estilos de aprendizajes mediadas por un entorno e-learning

Trayectorias diferenciadas por estilos de aprendizajes mediadas por un entorno e-learning

Main Article Content

Adriana Rosa Schilardi
Sandra Mabel Segura
Oscar Alfredo León
Abstract

The purpose of this research was to identify the differences between the tasks proposed to the students according to their different learning styles. For this purpose, different trajectories were proposed according to these styles. The experience was applied to the teaching of algebra in an e-learning environment, in order to compare the results obtained in the implemented tests. For this purpose, a semantic network was defined with the disciplinary content to be taught, linking its nodes to didactic sequences appropriate to the learning style of the students. A system based on an adaptive multimedia environment was then implemented to support the teaching process. This allowed the generation of profiles and data models that made it possible to record the evolution of the learning process. Finally, some conclusions obtained from the students' answers are commented.


 

Keywords

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

References
- Anton, H. (1998). Introducción al álgebra lineal. México: Limusa.
- Apostol, T. (1984). Cálculus. España: Reverté.
- Dubinsky, E. (1991). Constructive aspects of reflective abstraction in advanced. Nueva York, EEUU: Springer-Verlag.
- Felder, R. (2002). Learning and Teaching Styles In Engineering Education, 78:674-681.
- Grossman, S. (2004). Algebra Lineal. México: Mc Graw Hill.
- Joyce, D.E (11 de setiembre de 2016). Euclides. Recuperado de http://www.euclides.org/ menu/elements_esp/01/definicioneslibro1. htm.
- Kolman, B. (1999). Algebra Lineal con aplicaciones y Matlab. México: Prentice Hall.
- León, O.; Monetti, J.; Schilardi, A.; Segura, S.; Rossi, L. (2014). Estilos de aprendizaje y enseñanza de la matemática en ingeniería. Congreso Iberoamericano de Ciencia, Tecnología, Innovación y Educación. ISBN: 10-84- 7666-210-6, 13-978-84- 7666-210-6. Buenos Aires.
- Segura, S., Schilardi, A., León, O., Andía, S., Cívico, C., &Repetto, L. (2014). Análisis de un Concepto de la Geometría Analítica Según la Teoría APOE. Actas del XVIII EMCI Nacional y X Internacional. ISBN: 978-987-544- 564-2. Facultad de Ingeniería
de la Universidad de Mar del Plata.
- Trigueros, M. (2005). La noción de esquema en la investigación en Matemática Educativa a nivel superior. Eduación Matemática- Santillana, 5-31.
OJS System - Metabiblioteca |