Elementos a considerar en la enseñanza del registro semiótico de las figuras en los primeros ciclos de la educación básica

Elementos a considerar en la enseñanza del registro semiótico de las figuras en los primeros ciclos de la educación básica

Main Article Content

Gustavo Adolfo Marmolejo-Avenia
Abstract

You figure it it recovers in the learning of the geometry a determinant paper. But, many students of spontaneous form do not resort to the possibilities that offer these representations on having tried to solve geometric problems. In consequence, the education of the possibilities that offers this record of representation is a matter to considering in the education of the mathematics. In this conference it is tried to be call the attention on the complexity that sublies in the discrimination and designation of sub-figures and subconfigurations in a geometric configuration.

Keywords

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

Author Biography (SEE)

Gustavo Adolfo Marmolejo-Avenia, Universidad de Nariño.

Profesor del Departamento de Matemáticas y Estadística. Doctorando en Educación Matemática. Universidad de Salamanca (España). 

References

Duval, R. (1998). Pour une approche cognitive des problèmes de géométrie en termes de congruence. Annales de Didactique et de Sciences Cognitives, 1, pp. 57-74

Duval, R. (1999). Semiosis y Pensamiento humano. Registros semióticos y aprendizajes intelectuales. Santiago de Cali: Artes Graficas Univalle.

Eco, U. Sémiotique et philosophie du langane. Paris: P.U.F. 1988.

OJS System - Metabiblioteca |