"TECNO RECYCLING" Technology and recycling two tools fused to learn english and computer

"TECNO RECYCLING" Technology and recycling two tools fused to learn english and computer

Contenido principal del artículo

Ana Maria Sierra Martínez
Diana Marcela Guzmán Espitia
Leida Yamile Velásquez Camacho

Resumen


The present research project reveals the causes that generate the absence of the teaching of English and technology and informatics in the students of some Educational Institutions of the rural sector of  Pacho Cundinamarca, this idea of investigation was born when recognizing the influence of These two aspects nowadays and the little interest that has been given here. To know the situation presented previously gives way to the creation and development of an innovative proposal for teaching these two areas through the implementation of pedagogical strategies that enable the student to interact directly with the English and computing, thus creating a significant learning experience. Thinking about making this a quality investigative work, we opted It has been chosen for the quantitative approach and the participatory action research that was applied to the second and third grade students of the I.E.D Aquileo Parra rural headquarter “La Cabrera”; As partial results it has been shown that the students have become aware that these two areas like the others are important in the student's development and should not be neither the context nor the resources impediment to learn them.


Palabras clave:

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Detalles del artículo

Referencias (VER)

Adquisición de una segunda lengua. (Texto en línea) Teoría de Krashen. En línea. Disponible en: https://sites.google.com/site/adquisiciondeunasegundalengua/teorias

Barragán Sánchez, Joaquín. (Documento PDF) Integración de tecnología en el proceso enseñanza-aprendizaje. En línea. Disponible en: http://bibliotecadigital.conevyt.org.mx/concurso/tematica_e/0132.pdf

Cerda Gutiérrez, Hugo Cómo elaborar proyectos: Diseño, ejecución y evaluación de proyectos sociales y educativos. Bogotá: Cooperativa Editorial Magisterio, 2003 Pág. 29-44

Cumilaf, David Quidel; Rojas, Juan del Valle; López, Lissette Arévalo; Chihuaicura, Catherine Ñancucheo; Neira, Ramón Ortiz. La enseñanza del idioma inglés a temprana edad: su impacto en el aprendizaje de los estudiantes de escuelas públicas, (2014). Revista de Comunicación Vivat Academia., Nº129 pp 34-56. Recuperado de: http://search.proquest.com/openview/dabd8b243fa66459291269dade291238/1?pqorigsite=gscholar

Equipo de trabajo de la Oficina de Planeación Universidad Nacional de Colombia Sede Medellín, Guía Para la formulación de proyectos Considerando la metodología Del banco de proyectos de la Universidad nacional de Colombia (bpun), Noviembre 2007 Pág. 44 . En línea: http://www.bogota.unal.edu.co/planeacion/download/herramientasmetodologia/Guia_Formulacion_Proyectos.pdf

McKernan, James. Investigación –acciçon y curriculum. Ediciones Morata., S.L. (1999). En línea. Disponible en: http://www.terras.edu.ar/aula/cursos/10/biblio/10MCKERNAN-James-Cap-1-Un-fundamento-para-la-investigacion-accion.pdf