Science didacticsand didactics of moral in university teaching

La didáctica científica y la didáctica moral en la docencia universitaria

Main Article Content

Arelys Florez Villamizar
Abstract

In this study,the relationship between science didacticsand didactics of moralin university teaching evidenced in the Rural Pedagogical Institute "Gervasio Rubio" (IPRGRas in Spanish)was established, developed with the postulates of quantitative paradigm, in the form of correlational research, with a field researchin which all of the 95 regular students enrolled in the specialty of musical educationat IPRGR, campusof the Libertador Experimental Pedagogical University, wereselected. A systematizedsurvey using a Likert questionnaire was designed, subjected for validation by expert judgment, and its reliability calculatedby using theCronbach's alpha, which yielded a coefficient of 0.80, showing that the instrument has high reliability. The data showed that science didacticsis hardly developed andthe didactics of moral is unknown, and it wasestablished that they have no relationship, only from the perspective of theiradministration which is very scarce, reason why urges think about it, so the findings are considered for the development of both didacticsin university spaces.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

References

Armas, M. (2007). Estrategias e intervención ante problemas de conducta. Estrategias para afrontar la complejidad. Madrid: Wolters Kluwer Educación.

Blanchard y Muzás. (2007). Acoso escolar: desarrollo, prevención y herramientas de trabajo. Madrid: Narcea.

Cardona, J. (2000). La Moral de los Maestros. Publicaciones del Magisterio. Colombia

Comenio, A. (1988). Didáctica Magna. (Obra original Publicada en 1630). México: Edit Porrúa

Cortina, C. (2000). Educación Moral. Ediciones Norma. Colombia.

Diez, G. (2008). Estrategias de Enseñanza. Editorial Vargas. Colombia.

Ferrater, J. (1994). Diccionario de Filosofía. Montecasino: España

Gimeno, S. (2008). Educar por competencias ¿Qué hay de nuevo? Madrid: Morata

Hernández y otros (2003). Metodología de la investigación. México: McGrawHill.

Mallart, J. (2000). Didáctica: Del Currículum A Las Estrategias De Aprendizaje. Documento Electrónico. Disponible en: http://es.scribd.com/doc/59516972/Did

actica-Concepto-y-Finalidadesrelatoria

Martínez, M. (2008). La Nueva Ciencia. Editorial Trilla. México.

Paz, M. (2007). Investigación Cualitativa en la Educación. Fundamentos

Rodríguez, D. (2007). Las 3 Inteligencias: Intelectual, Emocional y Moral. Una Guía Para el Desarrollo Integral de Nuestros Hijos. Trillas: México.

Rubio, J. (2007). Teoría critica de la ciudadanía democrática. Madrid: Editorial Trotta

Sabino, C. (2002). Metodología de la Investigación. Ediciones Norma. Colombia.

Sampieri, B. (2003). Métodos de Investigación. Editorial Trillas. México.

Singer, P. (2004). Un mundo. Éticas de la globalización. Barcelona: Paidós

Tamayo y Tamayo (2002). Metodología de la Investigación. Norma. Colombia.

Universidad Pedagógica Experimental Libertador. (2010). Manual de Trabajos de Grado de especialización Maestría y Tesis Doctorales. Caracas:FEDUPEL.

OJS System - Metabiblioteca |