Science didacticsand didactics of moral in university teaching
La didáctica científica y la didáctica moral en la docencia universitaria
Main Article Content
In this study,the relationship between science didacticsand didactics of moralin university teaching evidenced in the Rural Pedagogical Institute "Gervasio Rubio" (IPRGRas in Spanish)was established, developed with the postulates of quantitative paradigm, in the form of correlational research, with a field researchin which all of the 95 regular students enrolled in the specialty of musical educationat IPRGR, campusof the Libertador Experimental Pedagogical University, wereselected. A systematizedsurvey using a Likert questionnaire was designed, subjected for validation by expert judgment, and its reliability calculatedby using theCronbach's alpha, which yielded a coefficient of 0.80, showing that the instrument has high reliability. The data showed that science didacticsis hardly developed andthe didactics of moral is unknown, and it wasestablished that they have no relationship, only from the perspective of theiradministration which is very scarce, reason why urges think about it, so the findings are considered for the development of both didacticsin university spaces.
Downloads
Article Details
Armas, M. (2007). Estrategias e intervención ante problemas de conducta. Estrategias para afrontar la complejidad. Madrid: Wolters Kluwer Educación.
Blanchard y Muzás. (2007). Acoso escolar: desarrollo, prevención y herramientas de trabajo. Madrid: Narcea.
Cardona, J. (2000). La Moral de los Maestros. Publicaciones del Magisterio. Colombia
Comenio, A. (1988). Didáctica Magna. (Obra original Publicada en 1630). México: Edit Porrúa
Cortina, C. (2000). Educación Moral. Ediciones Norma. Colombia.
Diez, G. (2008). Estrategias de Enseñanza. Editorial Vargas. Colombia.
Ferrater, J. (1994). Diccionario de Filosofía. Montecasino: España
Gimeno, S. (2008). Educar por competencias ¿Qué hay de nuevo? Madrid: Morata
Hernández y otros (2003). Metodología de la investigación. México: McGrawHill.
Mallart, J. (2000). Didáctica: Del Currículum A Las Estrategias De Aprendizaje. Documento Electrónico. Disponible en: http://es.scribd.com/doc/59516972/Did
actica-Concepto-y-Finalidadesrelatoria
Martínez, M. (2008). La Nueva Ciencia. Editorial Trilla. México.
Paz, M. (2007). Investigación Cualitativa en la Educación. Fundamentos
Rodríguez, D. (2007). Las 3 Inteligencias: Intelectual, Emocional y Moral. Una Guía Para el Desarrollo Integral de Nuestros Hijos. Trillas: México.
Rubio, J. (2007). Teoría critica de la ciudadanía democrática. Madrid: Editorial Trotta
Sabino, C. (2002). Metodología de la Investigación. Ediciones Norma. Colombia.
Sampieri, B. (2003). Métodos de Investigación. Editorial Trillas. México.
Singer, P. (2004). Un mundo. Éticas de la globalización. Barcelona: Paidós
Tamayo y Tamayo (2002). Metodología de la Investigación. Norma. Colombia.
Universidad Pedagógica Experimental Libertador. (2010). Manual de Trabajos de Grado de especialización Maestría y Tesis Doctorales. Caracas:FEDUPEL.