Gastronomic culture: Innovation plus services
Cultura gastronómica especializada: innovación más servicios
Main Article Content
The gastronomic sector it promotes the organizational development and the construction of actions in favor of a regional identity, therefore, the investigation had as objective to know about the gastronomic culture in the municipality of Ocaña, identifying in a previous way the characteristics, the satisfaction and the preferences of the consumer, achieving from a quantitative study to apply the technique of the survey to the consumers who habitually attend the restaurants of the central zone, However, with the results obtained from the questionnaires, it was analyzed that gastronomy does not have innovation, with this it recommends to the sector to implement a specialized gastronomy that builds a change in the feeding and allows to create in the palate of the consumer identity through the offer of local, national and international foods.
Downloads
Article Details
Aparicio, D. (07 de Abril de 2014). 20 minutos. Obtenido de https://www.20minutos.es/noticia/2102700/0/gastronomia/patrimonio-inmaterial-de-la-humanidad/dieta-mediterranea/
Arias, F. (Julio de 2012). Proyecto de investigación . Obtenido de https://ebevidencia.com/wp-content/uploads/2014/12/EL-PROYECTO-DE-INVESTIGACI%C3%93N-6ta-Ed.-FIDIAS-G.-ARIAS.pdf
Endulike. (10 de Agosto de 2009). Obtenido de http://endulike9.blogspot.com/2009/08/teoria-del-color-en-los-alimentos.html
Fernandez, R. (26 de Noviembre de 2009). HACIA UNA NUEVA CONCEPTUALIZACIÓN DEL HOMO-ECONOMICUS - APORTES A LA TEORÍA. Obtenido de https://www.redalyc.org/pdf/3579/357935473003.pdf
Gomez, A., Huertas, Y., Leon, J., & Munevar, A. (16 de Mayo de 2010). Blogger. Obtenido de http://teoriaorg2.blogspot.com/2010/05/teoria-de-calidad-total.html
Guerra, E., & Quintero, J. (16 de Enero de 2017). SciELO. Obtenido de http://www.scielo.org.mx/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1870-90362017000100009#c1
Lebrón, M. (02 de Noviembre de 2016). ANALYTICA. Obtenido de https://www.analytica.com.do/2016/11/macroconcept-teoria-del-consumidor/netquest. (Noviembre de 2019). Muestra online. Obtenido de https://www.netquest.com/es/gracias-calculadora-muestra
Oliveira, S. (03 de julio de 2007). La importancia de la gastronomia en el turismo. Obtenido de https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=180713893001
Roselló, M. J. (Mayo de 2012). Manual de nutricion kellogs. Obtenido de https://www.kelloggs.es/content/dam/europe/kelloggs_es/images/nutrition/PDF/Manual_Nutricion_Kelloggs_Capitulo_11.pdf
Sarabia, J. (10 de Enero de 2016). La opinion. Obtenido de https://www.laopinion.com.co/ocana/ocana-destino-turistico-y-cultural-de-la-provincia-105036#OP
Superintendencia de industria y comercio. (11 de Octubre de 2011). Deberes y derechos como consumidor. Obtenido de http://www.sic.gov.co/deberes-y-derechos-como-consumidor