Analysis of the impact of interculturality in international agreements
Análisis del impacto de la interculturalidad en las negociaciones internacionales
Main Article Content
Culture it is been always present in every international and commercial aspects giving as a result the Globalization phenomenon, that is the reason why knowing the culture of the country you are going to have international negotiations
with could bring big benefits and even guarantee the success of this negotiation, because every country has very different cultural characteristics and a different way to make its negotiations, because of this its culture could be really affected or
reflected at the negotiation time, it is not necessary to understand it or to comprehend it but it is indispensible to know it and its study before entering to the international business world so it does not become a wall at the very moment we want
to enter to new markets.
Article Details
Alba L. (2010). ¿Por qué es clave la cultura en los negocios internacionales? Repositorio institucional UMNG. Recuperado en 13 de mayo de 2017. http://repository.unimilitar.edu.co/bitstream/10654/12794/1/Ensayo.pdf
Hernández L. (2012). Influencia de la cultura en la comunicación y negociación. (Tesis de grado). Gestión del repositorio documental de la Universidad de Salamanca. Recuperado en 20 de mayo de 2017. https://gredos.usal.es/jspui/bitstream/10366/120749/1/TFG_LauraHernandezRamos.pdf
Herrera J., (2015). La antropología aplicada a los negocios internacionales encuentros y desencuentros. Dialnet. Recuperado en 16 de mayo de 2017. file:///C:/Users/Kathe%20canal/Downloads/Dialnet-LaAntropologiaApl
icadaALosNegociosInternacionales-5284701.pdf
Olmedillas B. (2004). Globalización, comercio exterior y servicios culturales. UNNE virtual. Recuperado en 20 de mayo de 2017. http://eco.unne.edu.ar/revista/02/03.pdf
Ortegón R., Arizola J. (2012). El entorno cultural en el marketing internacional. Eumed. Recuperado en 20 de mayo de 2017. http://www.eumed.net/ce/2012/roja.html
Paramo D. (2010). Cultura y negocios internacionales. Base de datos virtual universidad del Norte. Recuperado en 13 de mayo de 2017. http://rcientificas.uninorte.edu.co/index.php/pensamiento/article/viewFile/2245/1461
Berrelleza, M., Talavera, R. y Plazola, M. (2013). Identificar las diferencias culturales que afectan en el desarrollo de los negocios internacionales. Revista Iberoamericana para la investigación y el desarrollo educativo. Vol. 3
Llamazares, O. (2016). La Negociación Intercultural: Definición Y Componentes. Global negotiator blog. Recuperado de https://www.globalnegotiator.com/blog/negociacion-intercultural-definicion/
Hortua, S. (2014). Impacto de la interculturalidad en los negocios internacionales caso Colombia. (Tesis de especialización). Universidad Militar Nueva Granada. Recuperado de https://repository.unimilitar.edu.co/bitstream/handle/10654/11895/
HortuaEscobarSandraJohanna.
Molina, A. (2016). La importancia de la negociación en diferentes situaciones. Universidad ESAN. Perú. Recuperado de https://www.esan.edu.pe/apuntesempresariales/2016/05/la-importancia-de-lanegociacion-en-diferentes-situaciones/
Gómez, J. y Hernández, J. (2010). Relaciones interculturales, interculturalidad y multiculturalismo; teorías, conceptos, actores y referencias. Vol. 17. Universidad Pedagógica Nacional, México. Recuperado dehttp://www.scielo.org.mx/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0185-16592010000100002
Paredes, O. (2017). La percepción del tiempo en los negocios internacionales. Tiempos monocrónicos y policrónicos.Recuperado de http://orlyparedes.blogspot.com/
De la Cruz I., Santos, H. y Cienfuegos D. (2016). Interculturalidad, Conocimiento y Educación. Diálogos desde el Sur. Universidad Pedagógica Nacional. Recuperado de https://www.academia.edu/31141635/Interculturalidad_conocimiento_y_educaci%C3%B3n