Propuesta de actividades para la enseñanza de las ecuaciones diferenciales, con variables separables mediante el apoyo de software libre “geogebra”

Propuesta de actividades para la enseñanza de las ecuaciones diferenciales, con variables separables mediante el apoyo de software libre “geogebra”

Main Article Content

Luis Alberto Jaimes-Contreras
Rafael Felipe Chaves-Escobar
Abstract

The new pedagogy has been making great contributions for the purpose of improving teaching and learning processes in education, however according Huertas Morales Lopez and Salas (2010) in the study of differential equations (ED) now “predominantly reflecting algebraic approach of the first form that had to solve these problems “and that some teachers use as a teaching strategy.

Keywords

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

Author Biographies (SEE)

Luis Alberto Jaimes-Contreras, Universidad Distrital Francisco José de Caldas

Docente Universidad Distrital Francisco José de Caldas

Rafael Felipe Chaves-Escobar, Universidad Distrital Francisco José de Caldas

Docente Universidad Distrital Francisco José de Caldas
References

Apostol T. M. (1988). Calculus, Vol 2. Segunda Edición, Editorial Reverté.Carmona J. (2011) Ecuaciones diferenciales Quinta Edición, Editorial Pearson.

Dullius, M. M. (2009). Enseñanza y aprendizaje

en ED con abordaje gráfico, numérico y analítico.

Tesis Doctoral. Burgos, España.

Morales López, Y., & Salas Huertas, O. (2010).

Incorporación de la tecnología para la enseñanza

y aprendizaje de las ED ordinarias. Cuadernos de

Investigación y Formación en Educación Matemática, 6, 155-172.

Nápoles Valdés, J. E., González Thomas, A., Brundo, J. M., Genes, F., & Basabilbaso, F. (2004). El enfoque histórico problémico en la enseñanza de la matemática para ciencias técnicas: el caso de las

ecuaciones diferenciales ordinarias. Acta Scientiae,6 , 41-59

Zill D., Cullen M. (2008). Matemáticas avanzadas

para ingenieria, vol 1: Ecuaciones diferenciales

Tercera Edición, Editorial McGraw-Hill.

Most read articles by the same author(s)

OJS System - Metabiblioteca |