Contributions of film in the teaching of mathematics in secondary education

Aportes del cine en la enseñanza de las matemáticas en educación media

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José Eduardo Cifuentes-Garzón
Luis Omar Cortés-Tunjano
Abstract

A difficulty in the teaching of Mathematics in secondary school is related to the lack of motivation of students towards the learning contents of the area. In this regard, the target of this investigation was to determine the contributions of cinema in the improvement in the teaching of Mathematics in students at secondary school in a public institution of the department of Cundinamarca - Colombia. A qualitative approach was used with the action educative research. The outcomes show that the use of cinema encourages the learning of Mathematics in students at secondary school, each time that it generates expectations for the own theme of the area. It allows to establish connections with real and hypothetical situations and it promotes the communication skills to read, listen, speak and write.

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Author Biography (SEE)

Luis Omar Cortés-Tunjano, Secretaría de Educación de Cundinamarca, La Palma, Colombia

Profesor de matemáticas de una institución pública de la Secretaría de Educación de Cundinamarca.

Nació en el municipio de La Mesa, Cundinamarca, Colombia. Es Licenciado en matemáticas de la Universidad de Cundinamarca, magister en Enseñanza de las matemáticas de la Universidad de Antioquia y actualmente, estudiante de Doctorado en didáctica de la Universidad Tecnológica de Pereira. Es docente de una institución pública del departamento de Cundinamarca, Colombia.

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