Vol. 13 No. 2 (2022): July - December

Proposal of a sustainable urban drainage system for reduce flood levels in city of Cúcuta, Colombia

Propuesta de un sistema urbano de drenaje sostenible para reducir los niveles de inundación en la ciudad de Cúcuta, Colombia

Cely-Calixto Nelson Javier

Article Visits 1003 | PDF Visits 785

DOI https://doi.org/10.22463/17948231.3529

6-17 |

Application of the autoregressive vector method to estimate the supply of eggs in Colombia

Aplicación del método de vectores autorregresivos para estimar la oferta de huevos en Colombia

Cancino Susan Elsa, Cancino-Escalante Giovanni Orlando, Cancino-Ricketts Daniel Francisco

Article Visits 214 | PDF Visits 121

DOI https://doi.org/10.22463/17948231.3490

18-28 |

Methodology with computational approach for the design, modeling and analysis of circuits with operational amplifiers

Metódica con enfoque computacional para el diseño, modelado y análisis de circuitos con amplificadores operacionales

Ramírez-Carvajal Luis Eduardo, Puerto-López Karla Cecilia, García-Ortiz Luilly Alejandro

Article Visits 150 | PDF Visits 85

DOI https://doi.org/10.22463/17948231.3658

29-39 |

Infinitesimal perspectives in the characterization of diagrams associated with Gottfried Wilhelm Leibniz's speeches

Perspectivas infinitesimales en la caracterización de diagramas asociados a los discursos de Gottfried Wilhelm Leibniz

Moreno-Henao Anyelo David, Vega-Medina Sol Karina, Forero-Poveda Alberto

Article Visits 156 | PDF Visits 62

DOI https://doi.org/10.22463/17948231.3664

40-52 |

The history of science on postage stamps: a philatelic-didactic biography of Isaac Newton

La historia de la ciencia en sellos postales: una biografía filatélico-didáctica de Isaac Newton

Martínez-Reina Marlon Doney

Article Visits 1273 | PDF Visits 1011

DOI https://doi.org/10.22463/17948231.3297

53-66 |

Contributions of film in the teaching of mathematics in secondary education

Aportes del cine en la enseñanza de las matemáticas en educación media

Cifuentes-Garzón José Eduardo, Cortés-Tunjano Luis Omar

Article Visits 269 | PDF Visits 863

DOI https://doi.org/10.22463/17948231.3491

67-82 |

The socratic question as a tool for the teaching of mathematics in secondary students

La pregunta socrática como herramienta para la enseñanza de la matemática, en estudiantes de secundaria

Cantillo-Correa Jeison José , Viloria-Cabrera Keren Andrea , Conde-Carmona Robinson Junior, Tovar-Ortega Teremy

Article Visits 222 | PDF Visits 188

DOI https://doi.org/10.22463/17948231.3464

83-98 |

A short heuristic-mathematical Model of Social Mobility based in Kermack-McKendrick hypothesis

Un breve modelo heurístico-matemático de movilidad social basado en la hipótesis de Kermack-McKendrick

Vera-Ramírez Henry Daniel

Article Visits 197 | PDF Visits 18

DOI https://doi.org/10.22463/17948231.3918

99-117 |

OJS System - Metabiblioteca |