Vol. 13 No. 1 (2022): January - June

Patterns of collective argumentation in mathematics class

Patrones de argumentación colectiva en clase de matemáticas

Valbuena-Duarte Sonia , Cervantes Barraza Jonathan , Herrera-Contreras Leonardo Favio

Article Visits 499 | PDF Visits 419

DOI https://doi.org/10.22463/17948231.3362

6-17 |

An example of the application of determinants to the relationship between productive factors: The Econophysics

Un ejemplo de la aplicación de determinantes a la relación entre factores productivos: La Econofísica

Vera-Ramírez Henry Daniel

Article Visits 1287 | PDF Visits 1194

DOI https://doi.org/10.22463/17948231.3350

18-33 |

Preliminary Identification of Skin Lesions using Efficient Computational Learning Techniques

Identificación preliminar de lesiones cutáneas mediante técnicas de aprendizaje computacional eficientes

Niño-Rondón Carlos Vicente, Castellano-Carvajal Diego Andrés, Medina-Delgado Byron, Castro-Casadiego Sergio Alexander, Guevara-Ibarra Dinael

Article Visits 235 | PDF Visits 174

DOI https://doi.org/10.22463/17948231.3286

34-45 |

Understanding of electrical circuits supported by active learning and mobile devices

Comprensión de circuitos eléctricos apoyados en el aprendizaje activo y en dispositivos móviles

Suárez Oscar Jardey, Imbanchi-Rodriguez Ivan Alirio , Becerra-Rodriguez Diego Fernando

Article Visits 604 | PDF Visits 402

DOI https://doi.org/10.22463/17948231.3356

46-54 |

Forms of probabilistic reasoning of sixth grade students of secondary education

Formas de razonamiento probabilístico de estudiantes de sexto grado de educación secundaria

Fajardo Valencia Arnulfo, Benítez Mojica David

Article Visits 315 | PDF Visits 954

DOI https://doi.org/10.22463/17948231.3301

Primary student mistakes in solving problems with fractions.

Errores de estudiantes de primaria en la resolución de problemas con fracciones.

Padilla-Escorcia Iván Andrés, Rojas-Sandoval Yesika Paola , Palencia-Quiroz Silvia

Article Visits 435 | PDF Visits 548

DOI https://doi.org/10.22463/17948231.3184

63-80 |

Statistical accessibility in articles published in scientific education journals (Europe-Latin America) included in Scimago Journal Ranking

Accesibilidad estadística en artículos publicados en revistas científicas de educación (Europa-Latinoamérica) incluidas en Scimago Journal Ranking

Ávila-Toscano José Hernando, Vargas-Delgado Leonardo José, Jiménez-Yejas Cristian David, Ortiz-Mejía Darwin Javier

Article Visits 155 | PDF Visits 64

DOI https://doi.org/10.22463/17948231.3191

81-92 |

Pedagogical Practice and Conceptions of Mathematics Teachers.

Práctica Pedagógica y Concepciones de Profesores de Matemáticas.

Cordero-Jaime Maryori Rocío, Limas-Berrio Leidy Johana

Article Visits 190 | PDF Visits 774

DOI https://doi.org/10.22463/17948231.3891

93-101 |

Deconstruction of the logarithmic function: Teacher training

Deconstrucción de la función logarítmica: formación de profesores

Vargas-Hernández Jeannette , Cano-Villamil María Inés , Rúa-Vásquez José Alberto

Article Visits 223 | PDF Visits 884

DOI https://doi.org/10.22463/17948231.3919

102-116 |

On the exponential growth of infections during the first epidemiological wave of Covid-19 in China and Japan

Sobre el crecimiento exponencial de contagios durante la primera ola epidemiológica de Covid-19 en China y Japón

Bustos-Espinosa Anthony Sebastián , Ibargüen-Mondragón Eduardo, Cerón-Gómez Miller

Article Visits 99 | PDF Visits 53

DOI https://doi.org/10.22463/17948231.4014

117-127 |

OJS System - Metabiblioteca |