Vol. 15 No. 1 (2024): Enero - Junio 2024

Optimization of the force exerted by the synergistic treatment-immune response interaction

Optimización de la fuerza ejercida por la interacción sinérgica tratamiento-respuesta inmunitaria

Ibargüen-Mondragón Eduardo , Esteva-Peralta María de Lourdes , Vergel-Ortega Mawency

Article Visits 158 | PDF Visits 131

DOI https://doi.org/10.22463/17948231.4085

6-12 |

GeoGebra as a resource for teaching geometry to second grade students

El GeoGebra como recurso en la enseñanza de la geometría en estudiantes de segundo grado

Pérez-Ramírez Sandra Milena , Rincón-Leal Olga Lucy, Pérez-Ramírez Norberto Junior

Article Visits 219 | PDF Visits 323

DOI https://doi.org/10.22463/17948231.4161

13-21 |

Simulation of seismic damage scenario in San José de Cúcuta, Colombia

Simulación de escenario de daño sísmico en San José de Cúcuta, Colombia

Flórez-Góngora Carlos Humberto , Ramírez-Gamboa Juan Camilo , Márquez-Peñaranda Jorge Fernando

Article Visits 132 | PDF Visits 81

DOI https://doi.org/10.22463/17948231.4226

22-30 |

Designing mathematical activities under an ethnomathematical approach: a review

Diseño de actividades matemáticas bajo un enfoque etnomatemático: una revisión

Acosta Cristina , Ordoñez Mayra , Blanco-Álvarez Hilbert

Article Visits 686 | PDF Visits 296

DOI https://doi.org/10.22463/17948231.3679

31-47 |

Incident factors in the academic performance of secondary education students in Cundinamarca-Colombia

Factores incidentes en el desempeño académico de estudiantes de educación media en Cundinamarca-Colombia

Suárez-Riveros Lilian Daniela, Suárez Oscar Jardey, Lizarazo-Osorio Julio Del Carmen

Article Visits 202 | PDF Visits 14

DOI https://doi.org/10.22463/17948231.4128

48-59 |

Technological Readiness, Adaptation to Remote Teaching and ICT Use in the Post-Pandemic: A Logistic Regression Model for Colombian Teachers

Preparación Tecnológica, Adaptación a la Enseñanza Remota y Uso de TIC en la Postpandemia: Un Modelo de Regresión Logística para Docentes Colombianos

Hernandez-Suarez Cesar Augusto, Hernández-Albarracín Juan Diego, Rodríguez-Moreno Javier

Article Visits 118 | PDF Visits 63

DOI https://doi.org/10.22463/17948231.4575

71-85 |

Bibliometric impact of the scientific productivity of teachers in the speech therapy programs of Santander and Norte de Santander, Colombia

Impacto bibliométrico de la productividad científica de los docentes de los programas de fonoaudiología de Santander y Norte de Santander, Colombia

Rodriguez-Zambrano Brisvany Andrea , Zambrano-Medina Nixon Albeiro , Vera-Antolinez Andreina Constanza , Llanos-Redondo Andrés, Castro-Escobar Sandra Milena

Article Visits 183 | PDF Visits

DOI https://doi.org/10.22463/17948231.4371

Geometric notions in the construction of zenúes craft houses. a study based on ethnomathematics

Nociones geométricas en la construcción de casas artesanales zenúes. Un estudio basado en la Etnomatemática

Solano-Diaz Sebastián, Rodriguez Nieto Camilo Andres , Cervantes-Barraza Jonathan Alberto

Article Visits 136 | PDF Visits

DOI https://doi.org/10.22463/17948231.3786

98-115 |

OJS System - Metabiblioteca |