Calidad de vida y de trabajo de los profesores del Instituto Técnico Guaimaral Sede A
Calidad de vida y de trabajo de los profesores del Instituto Técnico Guaimaral Sede A
Main Article Content
This study analyzed quality of life of teachers Guaimaral Technical Institute host A. Descriptive analytical and applied field research was conducted with a population consisting of 23 teachers, describing the current characteristics of quality of life. Survey instrument applies; questionnaire and participatory workshops were conducted to determine the current characteristics of quality of life. The Human Development Index (HDI) and its components were calculated, describing the collective vision of future quality of life of teachers, and identifying possible gaps between current quality of life and vision quality of life. Mercader and cepet the models were adapted to the proposal. The results indicate a high HDI.
Downloads
Article Details
Mercader, V. 1998. gerencia de la Vida. Editado
por Víctor Mercader. Caracas Venezuela. ISBN
-07-2261-0
Mercader, V. 1998. gerencia versus Calidad de
Vida. Edición especial del Congreso de RRHH.
Revista ANRI. Caracas, Venezuela.
Pérez, J. J. 2000. La Planificación participativa
aplicada al diseño de un programa de extensión
agrícola dirigido a productores de la comunidad
La Estrella. La universidad del zulia. Facultad de
Agronomía. División de estudios para graduados.
Programa gerencia de agrosistemas (Trabajo de
grado). Maracaibo, Venezuela. xi, 78 pp
Ramakrishna, B. 1992. Comunicación y desarrollo
rural. Espasante, SRL. Caracas. 52 p
SAS Institute, Inc. 1990. User’s guide. Version 6.
° edition. SAS Inst. Inc., Cary, NC. USA
Serna, H. 1996. Planeación y gestión estratégica.
Serie gerentes. RAM Editores. 4ta Edición. Colombia-pp:30-34
Torres, g. 2000. Un sueño para Venezuela. Banco
Venezolano de Crédito. 2da. Edición. Venezuela.
pp.
Valencia Puentes, A., & Trejos García, J. (2013).
Los primeros auxilios psicológicos en el servicio de
atención al ciudadano desde un enfoque humanista.
Revista Logos Ciencia & Tecnología, 4(2), 49-52
Huertas Díaz, O. (2013). Educación y pedagogía
desde la perspectiva del paradigma emergente.
Revista Logos Ciencia & Tecnología, 4(2), 53-61. doi:http://dx.doi.org/10.22335/rlct.v4i2.190
Vallejo, C. 1992. El municipio como escenario
del desarrollo económico y social. Cuadernos de
agroindustria y economía rural. Nº 28. Colombia,
p. 19-38