Evaluación de actitudes hacia la incorporación de la Calculadora Voyage 200 en las aplicaciones de las ecuaciones diferenciales de primer orden
Evaluación de actitudes hacia la incorporación de la Calculadora Voyage 200 en las aplicaciones de las ecuaciones diferenciales de primer orden
Main Article Content
This investigation had as purpose to evaluate the attitudes of the students of Engineering of both sexes of the subject Differential Equations of the University Francisco of Paula Santander, toward the incorporation of the Calculating Voyage 200. It was analyzed the actitudes of the students using this new technology in the class of Mathematics as an instrument facilitator toward the understanding and the learning of the applications of the Differential Equations of First Order where they could have a better graphic perspective of these creating the interaction of the students with the calculating Voyage 200 and analyzing the paper that this it can adopt in the process of Teaching-learning. The picked up data were analyzed using descriptive statistic. The discoveries of the study were: When introducing the Calculating Voyage 200 in the learning he/she ends producing a new attitude toward the mathematics, contributing to design new strategies to solve the applications of the Differential Equations of First Order. The calculating Voyage 200 are an instrument of mediation of the mathematics, where it supports the transmission of knowledge on the part of the professor and for other the acquisition of knowledge and the stimulation of the creativity of the students, helping this way to the interaction professor-student. The introduction of the new technologies in the teaching of the mathematics, he/she can help to a change in the curriculum, where it develops a transformation on the part of the teacher in the teaching and evaluation.
Downloads
Article Details
Ángel, Juan, y Bautista, Guillermo. (2001). Didácticas de las matemáticas en enseñanza superior: La utilización de software especializado. Disponible en internet:[citado el 12 de enero de 2009].
Astorga, A. y Sánchez, A. (1999). Enseñanza de la Matemática Asistida por Computadora: Experiencia del Instituto Tecnológico de Costa Rica. Memorias del Primer Congreso Internacional de Enseñanza de la Matemática Asistida por Computadora, 1(1), 197-206.
Bedoya, E. Y Rico, L. (1998): Calculadoras graficadoras y enseñanza de las matemáticas en secundaria. Actas del IV Simposio sobre Investigación en el Aula de Matemáticas. Granada: SAEM-Thales, 113-131.
De Guzmán, Miguel. (1993). Tendencias innovadoras en educación matemática. Disponible en internet:http://www.mat.ucm.es/deptos/am/guzman /tendencia/ensen.
html./> [citado el 27 de febrero de 2009].
Jonassen, David. (1996). Computers in the classroom: Mindtools for critical thinking. Englewood Cliffs, New Jersey: Merrill PrenticeHall.
Ríos, Javier. (1998). El uso de la tecnología en la clase de matemáticas. Disponible en internet:[citado el 27 de febrero de 2009].