Vol. 14 No. 1 (2023): Enero - Junio

Didactic-pedagogical approach based on ICT to strengthen reading comprehension

Enfoque didáctico-pedagógico basado en TIC para fortalecer la comprensión lectora

Barajas-Vallejo Nancy Astrid , Rincón-Villamizar Nydia María, Torres-Claro Jaider , García-Carrillo Dixon Alirio

Article Visits 381 | PDF Visits 522

DOI https://doi.org/10.22463/17948231.4062

6-19 |

Statistical literacy in graduate students of the National Experimental University of Táchira

Alfabetización estadística en estudiantes de postgrado de la Universidad Nacional Experimental del Táchira

Moros-Briceño José Alexy

Article Visits 109 | PDF Visits 65

DOI https://doi.org/10.22463/17948231.3400

20-33 |

Mathematical Symbols and Thermal Sums

Símbolos Matemáticos y Sumas Térmicas

Cañibano María Alejandra, Aleandro María José , Eliseo D´Andrea Rodolfo

Article Visits 192 | PDF Visits 79

DOI https://doi.org/10.22463/17948231.3515

34-42 |

The Pirie and Kieren Model for the mathematical understanding of the concept of trigonometric ratio

El Modelo de Pirie y Kieren para la comprensión matemática del concepto de razón trigonométrica

Teleche-Capote Carlos Andrés , Salazar-Torres Juan Pablo

Article Visits 510 | PDF Visits 1090

DOI https://doi.org/10.22463/17948231.4086

43-56 |

Impact of Definite Integral Modeling on Liquid Level Determination in a Tank: A Practical Application with Engineering Students

Impacto de la modelación con integral definida en la determinación del nivel de líquido en un tanque: Una aplicación práctica en estudiantes de ingeniería

Córdoba-Gómez Francisco Javier , Álvarez-Macea Fermín , Hernández Suárez Cesar Augusto

Article Visits 53 | PDF Visits 36

DOI https://doi.org/10.22463/17948231.4405

57-70 |

On the generalized Kober type fractional q-integral operator involving the basic analogue of the generalized hypergeometric function

Sobre el operador q-integral fraccional generalizado de tipo Kober que envuelve la análoga básica de la función hipergeométrica generalizada

Castillo-Pérez Jaime Antonio, Galué-Leal Leda

Article Visits 8 | PDF Visits

DOI https://doi.org/10.22463/17948231.3766

OJS System - Metabiblioteca |