Vol. 10 No. 2 (2019): Julio-Diciembre

¿Are mathematics beliefs related to academic performance in mathematics in students from vulnerable contexts?

¿Se relacionan las creencias sobre las matemáticas con el rendimiento académico en matemáticas en estudiantes de contexto vulnerables?

Fernandez-Cezar Raquel , Adriano-Rincón Gersón , Prada-Núñez Raúl

Article Visits 1172 | PDF Visits 894

DOI https://doi.org/10.22463/17948231.2588

6-15 |

Application of didactic strategies for the development of numerical thinking in eighth-grade students of the Nuestra Señora de las Mercedes educational institution in the municipality of Sardinata

Aplicación de estrategias didácticas para el desarrollo del pensamiento numérico en los estudiantes de octavo de la institución educativa nuestra señora de las mercedes en el municipio de Sardinata

Escalante-Albarracín Maribel

Article Visits 272 | PDF Visits 184

DOI https://doi.org/10.22463/17948231.2589

16-22 |

Errors and difficulties in solving algebraic problems

Errores y dificultades en la resolución de problemas algebraicos

Sánchez-García Zulma consuelo

Article Visits 541 | PDF Visits 648

DOI https://doi.org/10.22463/17948231.2590

23-34 |

Use of technological tools for science teaching in diversified secondary education according to the distance learning modality

Uso de herramientas tecnológicas para la enseñanza de la ciencias en educación media diversificada de acuerdo a la modalidad de estudio a distancia

Rizales-Semprum Mervin Javier , Gómez-Valderrama Carlos Luis , Hernández-Suarez Cesar Augusto

Article Visits 3873 | PDF Visits 2471

DOI https://doi.org/10.22463/17948231.2591

35-46 |

The game as a didactic strategy for the strengthening of citizens 'competences in the construction of peace, in the students of fifth grade of primary basics, through the people's game denominated the return to Colombia

El juego como estrategia didáctica para el fortalecimiento de las competencias ciudadanas en la construcción de la paz, en los estudiantes de quinto grado de básica primaria, a través del juego popular denominado la vuelta a Colombia.

Pérez-Velásquez Juan Carlos , Peñaranda-Mojica Liliana Esperanza

Article Visits 787 | PDF Visits 483

DOI https://doi.org/10.22463/17948231.2592

47-53 |

School performance in mathematics of primary school students in the municipality of Tibú Norte de Santander

Rendimiento escolar en matemáticas de estudiantes de primaria en el municipio de Tibú Norte de Santander

Pérez-Cabrales José Trinidad

Article Visits 701 | PDF Visits 482

DOI https://doi.org/10.22463/17948231.2593

54-64 |

Teaching Linear Algebra in Engineering Careers: an analysis of the process of mathematical modeling within the framework of the Anthropological Theory of Didactics

Enseñanza del Algebra Lineal en carreras de ingeniería: un análisis del proceso de la modelización matemática en el marco de la Teoría Antropológica de lo Didáctico.

Álvarez-Macea Fermín , Costa Viviana Angélica

Article Visits 1378 | PDF Visits 1171

DOI https://doi.org/10.22463/17948231.2594

65-78 |

Reconstructing the path of the teaching-learning process of the Solution of the systems of linear equations

Reconstruyendo el camino del proceso de enseñanza-aprendizaje de la Solución de los sistemas de ecuaciones lineales

Medina-Sandoval Elisain

Article Visits 662 | PDF Visits 519

DOI https://doi.org/10.22463/17948231.2595

79-88 |

Create, innovate, communicate and undertake. Basic competences to be developed in calculus in undergraduate programs

Crea, Innova, comunica y emprende. Competencias básicas a desarrollar en cálculo en programas de pregrado

Vergel-Ortega Mawency , Gómez-Vergel Carlos Sebastián , Villamizar-Laguado Dilmar

Article Visits 295 | PDF Visits 151

DOI https://doi.org/10.22463/17948231.2596

89-95 |

OJS System - Metabiblioteca |