Vol. 11 No. 1 (2020): Enero-Junio

Pedagogical intervention tending at developing variational thinking in students of basic primary education

Intervención pedagógica tendiente a desarrollar el pensamiento variacional en estudiantes de educación básica primaria

Contreras-Jaimes Karen Yuletzi , Martínez-Aguilar Jessica Paola, Prada-Núñez Raúl

Article Visits 533 | PDF Visits 285

DOI https://doi.org/10.22463/17948231.3062

6-19 |

Use of technological tools and their impact in the performance in course of Calculus II of the National University

Uso de herramientas tecnológicas y su impacto en el rendimiento en el curso de cálculo II de la universidad nacional

Zamora-Araya José Andrey , Ramírez Jiménez Jeremías , Delgado-Navarro Fabiola

Article Visits 1979 | PDF Visits 1177

DOI https://doi.org/10.22463/17948231.2952

20-30 |

Effects of quarantine and virtual sessions in times of COVID-19

Efectos de la cuarentena y las sesiones virtuales en tiempos del COVID-19

Chacón-Lizarazo Oriana Marcela , Esquivel-Nuñez Sophia

Article Visits 12714 | PDF Visits 2521

DOI https://doi.org/10.22463/17948231.2599

31-39 |

The resolution of mathematical problems present in the pedagogical practices of the basic education teacher

La resolución de problemas matemáticos presente en las prácticas pedagógicas del docente de educación básica

Reyes- Cáceres Yuretsy Alexandra , Gómez-Barbosa Dayana Paola , Patiño-Contreras Karen Natalia , Prada-Núñez Raúl

Article Visits 460 | PDF Visits 145

DOI https://doi.org/10.22463/17948231.2949

40-50 |

Descriptive analysis of personality traits in relation to gender and age of the students of the University of Pamplona at the Villa Rosario campus

Análisis descriptivo de rasgos de personalidad en relación con el género y la edad de los estudiantes de la universidad de pamplona en la sede villa rosario

Contreras-Manrique Liliana , Contreras-Manrique Rocío de Belén , Ovalle-Lizcano Tatiana Valentina , Rincón-Leal Jaime Fernando

Article Visits 703 | PDF Visits 245

DOI https://doi.org/10.22463/17948231.2943

51-61 |

Methodological strategy for the teaching of the pythagorean theorem in the eighth grade of the institution monseñor Jaime Prieto Amaya

Estrategia metodológica para la enseñanza del teorema de Pitágoras en el grado octavo de la institución monseñor Jaime Prieto Amaya

Gómez-Sánchez Henyi Maryan , Vergel-Ortega Mawency , Rojas-Suárez Jhan Piero

Article Visits 1397 | PDF Visits 705

DOI https://doi.org/10.22463/17948231.2948

62-71 |

Development of logical-mathematical thinking in first graders by using ict

Desarrollo del pensamiento lógico-matemático en estudiantes de primer grado mediante el uso de las tic

Sanabría-Pérez Jesús Hernando , Villamizar-Mendoza María Eugenia

Article Visits 1289 | PDF Visits 469

DOI https://doi.org/10.22463/17948231.2944

72-78 |

Structural health monitoring of liquid filled above ground storage tank floors: a time-reversed approach to acoustic emission source location

Monitorización de la salud estructural de los suelos de tanques de almacenamiento sobre tierra llenos de líquido: Un enfoque de inversión temporal para la localización de fuentes de emisiones acústicas

Zárate-Hernández Boris Adolfo

Article Visits 219 | PDF Visits 102

DOI https://doi.org/10.22463/17948231.2950

79-89 |

Research on the use of digital technologies in teaching and learning mathematics: a review from conference proceedings in the last decade

La investigación sobre el uso de tecnologías digitales en la enseñanza y el aprendizaje de las matemáticas: una revisión desde las memorias de los congresos en la última década

García-Rodríguez Martha Leticia , Ortíz-García Adrian Hary , Enriquez -Velazquez Jonathan

Article Visits 652 | PDF Visits 334

DOI https://doi.org/10.22463/17948231.2597

90-103 |

OJS System - Metabiblioteca |