Vol. 10 No. 1 (2025)

Trends In Support For Early Childhood Education In Colombia

Tendencias de Apoyo a la Educación Infantil en Colombia

Villamizar-Parada Nini Johana , Blanch-Gelabert Silvia

Article Visits 534 | PDF Visits 373

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.4937

6-24 |

Economic and Social Impact of Productive Projects on Reincorporated Members of the Former FARC-EP in Norte de Santander

Impacto Económico y Social de los Proyectos Productivos en Reincorporados de las Extintas FARC-EP en Norte de Santander

Carreño Oñate Luis Armando, Eslava Zapata Rolando, Caraballo Leonardo Javier

Article Visits 394 | PDF Visits 85

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.4719

25-40 |

She Road population and their pets: challenges for pedagogical support from public policy in Bogotá

Población carretera y sus animales de compañía: desafíos para el acompañamiento pedagógico desde la política pública en Bogotá

Jiménez-Pinzón Andrea Mireya, Sánchez Cogollo Gineth Paola, Chiguasuque Gonzalez Vanessa Catalina, Arias Solano Laura Ximena, Giraldo Silva María Paula

Article Visits 250 | PDF Visits 7

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.4227

41-52 |

Psychosocial factors and academic performance in undergraduate students in Humanities and Spanish Language: University of Pamplona.

Factores psicosociales y desempeño académico en estudiantes de Licenciatura en Humanidades y Lengua Castellana: Universidad de Pamplona.

Mantilla-Ojeda Francys Yuliana , Mogollón-Canal Olga Mariela

Article Visits 63 | PDF Visits 35

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.5109

53-66 |

The writing of exploratory systematic reviews from a multimodal literacy approach-based didactic sequence of Modern Languages undergraduate students: Case study

Escritura de revisiones sistemáticas exploratorias de estudiantes de Licenciatura en Lenguas Modernas desde la secuencia didáctica con enfoque de alfabetización multimodal: estudio de caso

Galindo Angelmiro , Sarmiento Jairo Andrés , Martínez-Portillo Will

Article Visits 65 | PDF Visits 24

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.5117

67-84, |

Strengthening reading comprehension through the use of interactive books in Moodle with fifth grade primary school students

Fortalecimiento de la comprensión lectora mediante el uso de libros interactivos en Moodle con estudiantes de quinto grado de básica primaria.

Montoya Mejía Carolina, Díaz Arenas Pedro Felipe , Lozano Cárdenas Félix Joaquín

Article Visits 34 | PDF Visits 14

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.4872

85-95 |

PEDAGOGICAL AND DIDACTIC STRATEGIES FOR MANAGING CONFLICTS BETWEEN PARENTS AND ADOLESCENTS

ESTRATEGIAS PEDAGÓGICAS Y DIDÁCTICAS PARA LA GESTIÓN DE CONFLICTOS ENTRE PADRES Y ADOLESCENTES

Mosquera Téllez Jemay, Lee Mogollón Sandra , Barrientos Monsalve Ender José

Article Visits 22 | PDF Visits

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.4802

The inclusive school: A reflection on classroom spaces in Ciudad Juárez, Chihuahua, Mexico.

La escuela inclusiva: Una reflexión sobre los espacios áulicos en Ciudad Juárez, Chihuahua, México

Marín-Balcázar Guillermo , Ortigoza Díaz de León Eduardo , Dávila-Carrillo Cesar Augusto

Article Visits 12 | PDF Visits

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.5121

BELIEFS AND CONCEPTIONS ABOUT PROFESSIONAL PERFORMANCE OF RURAL TEACHERS

Creencias y Concepciones Sobre la Actuación Profesional del Docente Rural

Santos Gamboa Edisson Alexander, Santa Ramírez Zaida Margot , Urbina Cárdenas Jesús Ernesto

Article Visits 314 | PDF Visits

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.4451

OJS System - Metabiblioteca |