Inteligencias múltiples y estilos de aprendizaje, su relación con el rendimiento académico de estudiantes en estadística

Inteligencias múltiples y estilos de aprendizaje, su relación con el rendimiento académico de estudiantes en estadística

Main Article Content

José Joaquín Martinez-Lozano
Henry De Jesús Gallardo-Pérez
Mawency Vergel-Ortega
Abstract

The present research was carried out with the purpose of determining the relationship between multiple intelligences, learning styles and academic performance of statistical students of the Cúcuta High School of Public Administration. The above in search of implementing actions to improve students' learning of statistics, and, of course, the competencies in this discipline. A quantitative correlational study was performed in a sample of twenty three students. The results show associations between learning styles and their performance, although it does not exist Significant relationship between the type of intelligence and performance in these students. The methodology implemented allowed the development of competencies by establishing roles according to the type of intelligence of the young students.

Keywords

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

Author Biographies (SEE)

José Joaquín Martinez-Lozano, Escuela Superior de Administración Pública

Licenciado en Biologia y Química, Doctor en Educación.  

Henry De Jesús Gallardo-Pérez, Universidad Francisco De Paula Santander

Magister en Economia, Especialista en Estadistica 

Mawency Vergel-Ortega, Universidad Francisco De Paula Santander

Licenciada en Matemática y Física Magister en Gerencia Educativa Doctora en Educación
References

ARMSTRONG, Thomas. Las inteligencias múltiples en el aula. Manantial.1999

BORSANI, María José́. Adecuaciones curriculares. Novedades Educativas. 2001

CRESPO ALLENDE, Nina. Inteligencias múltiples y Aprendizajes Escolares.http://rehue.csociales.uchile.cl/rehuehome/facultad/publicaciones/Talon/talon5/

CRESPO ALLENDE, Nina. Tesis Doctoral en Lingüística Aplicada. Universidad de Chile, Facultad de Ciencias Sociales

GARDNER, Howard. Estructuras de la mente. Fondo de Cultura económica. México.1994.

GARBANZO, G (2007). Factores asociados al rendimiento académico en estudiantes universitarios, una reflexión desde la calidad de la educación superior pública. En: Revista Educación 31(1), p.44

HUERTAS DÍAZ, O. (2013). Política criminal del Estado colombiano y los derechos de las personas privadas de la libertad: Análisis legislativo y jurisprudencial Corte Constitucional. Revista Logos Ciencia & Tecnología, 5(1), 51-62. doi:http://dx.doi.org/10.22335/rlct.v5i1.6

INEE (2008). PISA en el aula: lectura. México.de Educación, Facultad de Ciencias Sociales. Universidad de Chile.

LUPIAÑEZ, Miguel. Inteligencias Múltiples y desarrollo personal. Raczynski, D. y Muñoz, G. (2005). Efectividad escolar y cambio educativo en condiciones de pobreza en Chile. Gobierno de Chile, Ministerio de Educación, Santiago: Maval Ltda.

ROMÁN, M & MURILLO, F (2011). América Latina: violencia entre estudiantes y desempeño escolar. En: Revista CEPAL 104 (agosto, 2011) Consultado el 9 de Abril de 2012.

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >> 
OJS System - Metabiblioteca |