Vol. 8 No. 1 (2017): Enero-Diciembre

Identification of mathematical processes in the understanding of the concept of reason in university students

Identificación de procesos matemáticos en la comprensión del concepto de razón en estudiantes universitarios

Fúneme-Mateus Cristian Camilo, Hernández-Suárez Cesar Augusto

Article Visits 526 | PDF Visits 382

DOI https://doi.org/10.22463/17948231.1470

6-14 |

Researchers and Statistical culture: A critical sight

Investigadores y cultura estadística: una mirada crítica

Gandica de Roa Elizabeth

Article Visits 768 | PDF Visits 472

DOI https://doi.org/10.22463/17948231.1471

15-24 |

Strengthening of the mathematics competence problem solving in high school education, through learning based on problems (LBP)

Fortalecimiento de la competencia matemática resolución de problemas en educación básica secundaria, mediante el aprendizaje basado en problemas (ABP)

Páez Rolóna Sergio Andrés

Article Visits 2175 | PDF Visits 1145

DOI https://doi.org/10.22463/17948231.1472

25-33 |

Strengthening of scientific competences in the subject of physics for eleventh grade students in Colombia

Fortalecimiento de competencias científicas en la asignatura de física para estudiantes de undécimo grado en Colombia

Santafé Rodríguez Yajaira Amparo

Article Visits 745 | PDF Visits 484

DOI https://doi.org/10.22463/17948231.1473

34-42 |

Application of didactic engineering in the learning of the concept of function

Aplicación de la ingeniería didáctica en el aprendizaje del concepto de función

Gallo Silva Ashley, Manrique Jaimes Jeriserth, Prada –Núñez Raúl

Article Visits 740 | PDF Visits 487

DOI https://doi.org/10.22463/17948231.1475

43-48 |

Strengthening of numerical thinking through didactic strategies that develop communicative skills in students of the third grade of primary education

Fortalecimiento del pensamiento numérico a través de estrategias didácticas que desarrollen competencias comunicativas en los estudiantes del grado tercero de educación primaria

Iscalá -Tobito Diana del Pilar

Article Visits 527 | PDF Visits 327

DOI https://doi.org/10.22463/17948231.1476

49-61 |

Strengthening of mathematical competences from the resolution of problems in basic operations of natural numbers, for sixth grade students in Colombia

Fortalecimiento de las competencias matemáticas a partir de la resolución de problemas en operaciones básicas de números naturales, para estudiantes del grado sexto en Colombia

Sánchez Díaz María Alejandra

Article Visits 604 | PDF Visits 327

DOI https://doi.org/10.22463/17948231.1477

62-70 |

Conceptions of Basic Education students on perimeter and area

Concepciones de estudiantes de Educación Básica sobre perímetro y área

Rangel Martínez Mayra Yolanda, Murcia Pardo Sandra Milena

Article Visits 938 | PDF Visits 653

DOI https://doi.org/10.22463/17948231.1478

71-80 |

Proposal for a transversal and interdisciplinary curriculum for mathematics

Propuesta para un currículo transversal e interdisciplinar para matemáticas

Jaimes Suárez Sara

Article Visits 383 | PDF Visits 245

DOI https://doi.org/10.22463/17948231.1479

81-92 |

Exploratory Research Activities in Math Class

Actividades exploratorio investigativas en clases de matemáticas

Limas Berrio Leidy Johana, Jiménez Espinosa Alfonso

Article Visits 873 | PDF Visits 548

DOI https://doi.org/10.22463/17948231.1480

93-105 |

Applications of Scientific Software for the analysis of data in mixed research designs

Aplicaciones de Software Científico para el análisis de datos en diseños mixtos de investigación.

Chacón Guerrero Edixon Javier, Eslava Zapata Rolando Antonio

Article Visits 4822 | PDF Visits 2525

DOI https://doi.org/10.22463/17948231.1481

106-115 |

OJS System - Metabiblioteca |