Vol. 9 No. 1 (2024): Enero- Junio

Digitals Competencies: aspects to Consider in your assessment

Competencias digitales: aspectos a considerar en su evaluación

GONZALEZ CABALLERO RENE GEOVANI, Hernández Barbosa Rubinsten , Suárez Oscar Jardey

Article Visits 49 | PDF Visits 17

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.3489

6-16 |

Artistic expression and emotions in the classroom: painting as a medium for school coexistence

Expresión artística y emociones en el aula: la pintura como medio para la convivencia escolar.

Pabón Rodríguez Andry Faisury , Botero Urquijo Diego Alejandro

Article Visits 81 | PDF Visits 61

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.4463

17-28 |

Transformations in meaning perspectives in engineering students. An approach from pedagogical practices

Transformaciones en las perspectivas de significado en estudiantes de ingeniería. Una aproximación desde las prácticas pedagógicas

Guevara Prieto Danna Michelle, Dominguez Rojas Ana Lorena

Article Visits 89 | PDF Visits 66

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.3997

29-46 |

Physical exercise, functional status and quality of life in post-covid-19 adults.

Ejercicio físico, estado funcional y calidad de vida en adultos postcovid-19.

Roldán González Elizabeth , Orozco Torres María Alejandra , Hurtado Otero María Luisa , Sarzosa Varona Eduardo , Rosas Roldán Gonzalo Andrés

Article Visits 26 | PDF Visits

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.4493

Cognitive, motivational and procrastination factors related to academic performance in psychology students: a descriptive analytical study

Factores cognitivos, motivacionales y de procrastinación relacionados con el rendimiento académico en estudiantes de psicología: un estudio descriptivo analítico

Sánchez Acosta Daniela, Gutiérrez-Monsalve Jaime Andrés, Forero Meza Maria Francisca, Echeverri Chavarriaga Isabel, Gómez Hernández Carlos Alejandro, García Salcedo Sebastián

Article Visits 20 | PDF Visits

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.4228

Information and communication technologies as a strategy to strengthen reading-writing skills in the English language

Las tecnologías de la información y comunicación como estrategia para fortalecer las habilidades lecto-escritoras del idioma inglés

Salamanca Leguizamón Carolina, Camacho Naranjo Luis Miguel , Ávila García Leidy Marcela

Article Visits 29 | PDF Visits 5

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.3967

76-87 |

Analysis of the perceptions about the body of the faculty in the Bachelor's Program in Physical Education and Sport at the University of Los Llanos

Análisis de las percepciones sobre el cuerpo del profesorado en el programa de Licenciatura en Educación Física y Deporte de la Universidad de los Llanos

Guarnizo Nicolas, Campos Fernando

Article Visits 40 | PDF Visits 6

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.4180

88-100 |

La transmisión oral en las expresiones culturales tradicionales y el reto que supone su protección desde la propiedad intelectual

Oral transmission in traditional cultural expressions, and the challenge of their protection from intellectual property rights

Vargas-Chaves Iván

Article Visits 24 | PDF Visits 5

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.4278

101-112 |

Alternative mechanisms for conflict resolution in Educational Institutions of Villanueva, La Guajira

Mecanismos alternos de resolución de Conflictos en Instituciones Educativas de Villanueva, La Guajira.

Blanchar Martinez Tatiana Carolina, Martinez Trujillo Nerys Esther

Article Visits 24 | PDF Visits

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.4159

El modelo pedagógico percibido en la práctica educativa en el área de Tecnología e Informática en una institución educativa de Barranquilla

The pedagogical model perceived in the educational practice in the area of Technology and Information Technology in an educational institution in Barranquilla

Herrera Pérez Jhan Carlos, Ochoa Londoño Efraín Darío, Tello Zuluaga Jefferson

Article Visits 36 | PDF Visits 5

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.3933

127-140 |

Challenges of Peace Education in the digital age

Retos de la Educación para la Paz en la era digital

Sánchez Castillo Verenice

Article Visits 19 | PDF Visits 11

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.4520

OJS System - Metabiblioteca |