Vol. 9 No. S1 (2024): Número Especial

The right of preference in the notarial career, in the light of the jurisprudence of the council of state in Colombia

El derecho de preferencia en la carrera notarial, a la luz de la jurisprudencia del Consejo de Estado en Colombia

Barrera Mateus Tania Katherine

Article Visits 106 | PDF Visits 134

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.4471

6-22 |

Ict from the perspective of social work, challenges for transversal pedagogical projects in a school in a border area

Las Tic desde la perspectiva de trabajo social, retos para los proyectos pedagógicos transversales en un colegio de zona de frontera

Español Milton Alier , Casadiego Estevez Yeiny Alexandra

Article Visits 188 | PDF Visits 119

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.4229

23-40 |

The cine-forum as a didactic model to improve reading processes in high school students: a participatory action research model

El cine foro como modelo didáctico para mejorar los procesos lectores en estudiantes de secundaria: un modelo de investigación acción participativa

Vides Argel Karina Paola , Montes Miranda Alexander Javier

Article Visits 59 | PDF Visits 71

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.4580

41-52 |

ICT Competencies Model of the Ministry of National Education of Colombia: Uses, Implementation and Results in Pedagogical Practice

Modelo de Competencias TIC del Ministerio de Educación Nacional de Colombia: Usos, implementación y resultados en la Práctica Pedagógica

Hernández Suárez César Augusto , Hernández Albarracín Juan Diego , Rodríguez Moreno Javier

Article Visits 102 | PDF Visits 82

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.4573

53-76 |

Rural schools as a strategy for knowledge transfer

Escuelas rurales como estrategia para la transferencia de conocimiento

Sánchez-Castillo Verenice , Gómez-Cano Carlos Alberto

Article Visits 143 | PDF Visits 62

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.4662

77-89 |

Education As A Human And Family Right: A Latin American Perspective.

La Educación Como Un Derecho Humano Y Familiar: Una Perspectiva Desde Latinoamérica.

Villa-Guardiola Vera Judith , Valenzuela-Barboza Anayicel , Cardona-Arbelaez Diego

Article Visits 51 | PDF Visits 29

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.4707

90-102 |

IncluTic: Challenges and Socioeconomic Barriers to Digital Inclusion in People with Intellectual and Multiple Disabilities at the Instituto La Esperanza, Boarding School.

IncluTic: Retos y Barreras Socioeconómicas de la Inclusión Digital en Personas con Discapacidad Intelectual y Múltiple en el Instituto La Esperanza, Modalidad Internado.

Solano-Becerra Eduardo , Chacón Gloria Nury , Mendoza-Mora Edgar D.

Article Visits 2 | PDF Visits

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.4832

103-117 |

Thinking about Community Coexistence in adolescent women in a border area of the city of Cúcuta.

Pensar la Convivencia Comunitaria en mujeres adolescentes en una zona de frontera de la ciudad de Cúcuta

Jaimes-Márquez Maritza Carolina , Galvis-Velandia Laura Nataly , Sepúlveda-Sarmiento Leidy Johanna

Article Visits 6 | PDF Visits 2

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.4833

118-128 |

OJS System - Metabiblioteca |