Vol. 9 No. S1 (2024): Número Especial

The right of preference in the notarial career, in the light of the jurisprudence of the council of state in Colombia

El derecho de preferencia en la carrera notarial, a la luz de la jurisprudencia del Consejo de Estado en Colombia

Barrera Mateus Tania Katherine

Article Visits 195 | PDF Visits 323

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.4471

6-22 |

Ict from the perspective of social work, challenges for transversal pedagogical projects in a school in a border area

Las Tic desde la perspectiva de trabajo social, retos para los proyectos pedagógicos transversales en un colegio de zona de frontera

Español Milton Alier , Casadiego Estevez Yeiny Alexandra

Article Visits 279 | PDF Visits 189

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.4229

23-40 |

The cine-forum as a didactic model to improve reading processes in high school students: a participatory action research model

El cine foro como modelo didáctico para mejorar los procesos lectores en estudiantes de secundaria: un modelo de investigación acción participativa

Vides Argel Karina Paola , Montes Miranda Alexander Javier

Article Visits 114 | PDF Visits 179

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.4580

41-52 |

ICT Competencies Model of the Ministry of National Education of Colombia: Uses, Implementation and Results in Pedagogical Practice

Modelo de Competencias TIC del Ministerio de Educación Nacional de Colombia: Usos, implementación y resultados en la Práctica Pedagógica

Hernández Suárez César Augusto , Hernández Albarracín Juan Diego , Rodríguez Moreno Javier

Article Visits 474 | PDF Visits 309

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.4573

53-76 |

Rural schools as a strategy for knowledge transfer

Escuelas rurales como estrategia para la transferencia de conocimiento

Sánchez-Castillo Verenice , Gómez-Cano Carlos Alberto

Article Visits 350 | PDF Visits 130

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.4662

77-89 |

Education As A Human And Family Right: A Latin American Perspective.

La Educación Como Un Derecho Humano Y Familiar: Una Perspectiva Desde Latinoamérica.

Villa-Guardiola Vera Judith , Valenzuela-Barboza Anayicel , Cardona-Arbelaez Diego

Article Visits 188 | PDF Visits 95

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.4707

90-102 |

IncluTic: Challenges and Socioeconomic Barriers to Digital Inclusion in People with Intellectual and Multiple Disabilities at the Instituto La Esperanza, Boarding School.

IncluTic: Retos y Barreras Socioeconómicas de la Inclusión Digital en Personas con Discapacidad Intelectual y Múltiple en el Instituto La Esperanza, Modalidad Internado.

Solano-Becerra Eduardo , Chacón Gloria Nury , Mendoza-Mora Edgar D.

Article Visits 192 | PDF Visits 72

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.4832

103-117 |

Thinking about Community Coexistence in adolescent women in a border area of the city of Cúcuta.

Pensar la Convivencia Comunitaria en mujeres adolescentes en una zona de frontera de la ciudad de Cúcuta

Jaimes-Márquez Maritza Carolina , Galvis-Velandia Laura Nataly , Sepúlveda-Sarmiento Leidy Johanna

Article Visits 110 | PDF Visits 47

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.4833

118-129 |

Gender violence in the school and family system

Violencias de género en el sistema escolar y familiar

Contreras Antolinez Maria Estela, Urbina-Cárdenas Jesús Ernesto , Contreras-Bustamante José Ramiro Alexander

Article Visits 428 | PDF Visits 88

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.4242

130-140 |

Oportunidades y Desafíos para la Cátedra de la Paz en la Universidad Libre, Seccional Cúcuta

Oportunidades y Desafíos para la Cátedra de la Paz en la Universidad Libre, Seccional Cúcuta

Gonzalez Ceballos Henry Filadelfo , Barrera Acevedo Rosy del Pilar , Galvis Velandia Laura Nataly

Article Visits 156 | PDF Visits 57

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.4462

141-159 |

Concepciones docentes sobre educación física para el desarrollo integral del estudiante

Concepciones docentes sobre educación física para el desarrollo integral del estudiante

Moreno Parra Marly Johana, Escobar de Murzi Faviola , Porras-Ramírez Keyla Andrea , Bolívar-Silva Oscar David

Article Visits 233 | PDF Visits 105

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.4771

160-171 |

Influence of university learning from cellular, mobile or smartphone

Influencia del aprendizaje universitario desde el celular, móvil o teléfono inteligente

Espinosa-Castro Jhon-Franklin , Maldonado-Estévez Erika Alejandra , Palacios-Carrillo Eliana , Reyes-Torrado Yocimar

Article Visits 386 | PDF Visits 259

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.4898

172-186 |

Education And Gender: Analysis Of A Decade Of Scientific Production In Spanish And English

Educación y Género: Análisis de una Década de Producción Científica en Español e Inglés

Hernández-Lugo Marena de la C. , Sánchez-Castillo Verenice

Article Visits 81 | PDF Visits 15

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.4961

187-199 |

Philosophy syllabi and complex thinking in secondary education: A state of the art

Philosophy syllabi and complex thinking in secondary education: A state of the art

Llinás De Moya Ricardo Javier, Navarro Díaz Luis Ricardo, Sandoval Barros Ricardo Enrique, Mallarino Beleño Beatriz Paola, Mallarino Beleño Luis Alberto

Article Visits 225 | PDF Visits 61

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.4890

200-209 |

Interrelaciones Categóricas Sobre El Vínculo Universidad-Empresa-Estado Con La Calidad De La Enseñanza Superior

Categorical Interrelationships On The University-Business-State Link With The Quality Of Higher Education

Castro-Casadiego Sergio Alexander , Salazar-Torres Juan Pablo

Article Visits 56 | PDF Visits 32

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.4985

210-222 |

Aplicación Del Modelo Speaking De Dell Hymes Para El Fortalecimiento De Las Competencias Comunicativas En El Enfoque De Escuela Nueva

Aplicación Del Modelo Speaking De Dell Hymes Para El Fortalecimiento De Las Competencias Comunicativas En El Enfoque De Escuela Nueva

Cáceres-Ramón Dayra Silvana , Cáceres-Cortés Henry José , Ramón-Durán Rosmira del Rosario

Article Visits 144 | PDF Visits 72

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.4989

223-237 |

OJS System - Metabiblioteca |