Vol. 5 No. 1 (2020): Enero-Junio

Exploration of individual and social identification patterns in school-aged adolescents in Mérida, Venezuela

Exploración de los patrones de identificación individual y social en adolescentes escolarizados en Mérida, Venezuela

Crespo Freddy

Article Visits 412 | PDF Visits 220

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.2640

6-21 |

Environmental social movements in Latin A: other scenarios for studies in Communication

Movimientos sociales ambientales en América Latina: otros escenarios para los estudios en Comunicación

Espinel-Rubio Gladys Adriana , Estévez-Lizarazo Jaqueline , Albán-Gallo Eduardo

Article Visits 1759 | PDF Visits 404

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.2642

22-38 |

Historical territorial memory as a socio-educational strategy for the construction of new citizenships. A brief theoretical review

Memoria histórica territorial como estrategia socioeducativa para la construcción de nuevas ciudadanías. una breve revisión teórica

Blanco Julián Camilo , Bayona-Sanabria Magda

Article Visits 542 | PDF Visits 328

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.2643

39-56 |

Dominio afectivo y procesos matemáticos en la práctica docente. Una revisión desde la Educación Matemática

Affective domain and mathematical processes in teaching practice. a review from mathematical education

Patiño-Contreras Karen Natalia , Gómez-Barbosa Dayana Paola , Reyes-Cáceres Yuretsy Alexandra

Article Visits 437 | PDF Visits 278

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.2644

57-67 |

Violencia intrafamiliar en el periodo de aislamiento preventivo obligatorio

Domestic violence in the period of compulsory preventive isolation

Navas-Tolosa Oscar Mauricio , Hernández-Vergel Viviana Karina , Nova-Prada Jurley Katerin

Article Visits 513 | PDF Visits 288

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.2645

68-78 |

Reconstruction of historical memory in young victims of the armed conflict in the municipality of El Zulia

Reconstrucción de memoria histórica en jóvenes víctimas del conflicto armado en el municipio de El Zulia

Castillo-Sarmiento Alma Yislem , Gallo-Flórez Mónica Andrea , Martínez-Balaguera Mery

Article Visits 497 | PDF Visits 275

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.2646

79-90 |

Nivel de independencia con respecto a la realización de actividades básicas de la vida diaria de adultos mayores institucionalizados colombianos

Level of independence with respect to carrying out basic activities of daily life for institutionalized older Colombians

Amaya-Mancilla María Alexandra , Meneses-Barrera Jennifer Andrea , Leal-Cárdenas Jenny Alexandra

Article Visits 788 | PDF Visits 295

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.2647

91-103 |

La promoción de los derechos de la niñez migrante en las instituciones educativas de la frontera colombo-venezolana

Promoting the rights of migrant children in the educational institutions on the colombian-venezuelan border.

Hernández-Granados Liany Yetzira , Perozo-Hernández Javier , Murillo-Amado Yesli Geraldine , Alarcon-Suarez Viviana Veronica

Article Visits 456 | PDF Visits 325

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.2648

104-113 |

Social interaction as a process of encounter or misencounter in the academic learning of adolescents

La interacción social como proceso de encuentro o desencuentro en el aprendizaje académico de los adolescentes

Vera-Angarita Maryori Liliana , Ortega-Ortega Jhorman Yarokssi , Ramirez-Martinez Carolina , Gelvez-Almeida Elkin , Hernández-Niño Andrea Lisbeth

Article Visits 1170 | PDF Visits 482

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.2675

114-120 |

Does time affect educational quality?: A systematic analysis of literature in Latin America

¿Incide el tiempo en la calidad educativa?: Un análisis sistemático de la literatura en Iberoamérica

Arroyo-Ruiz Adriana Patricia , Badillo-Guerra María Alejandra , Montes-Miranda Alexander

Article Visits 397 | PDF Visits 250

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.2649

121-128 |

OJS System - Metabiblioteca |