Vol. 5 No. 2 (2020): Julio-Diciembre

Aplicación de la resolución de problemas de Pólya en el estudio de ángulos en estudiantes de cuarto grado del nivel secundario

Application of Pólya's problem solving to the study of angles in fourth grade high school students

Rojas Bello Rogel Rafael , Marysol del Rosario Esterlin

Article Visits 752 | PDF Visits 342

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.2823

6-12 |

Uso de un entorno de creación de actividades educativas multimedia en básica primaria. Una mediación tecnológica para el desarrollo del cálculo mental

Use of an environment for creating multimedia educational activities in primary school. A technological mediation for the development of mental computation

Álvarez Macea Fermín , Hernández Suárez César Augusto , Avendaño Castro William Rodrigo

Article Visits 445 | PDF Visits 214

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.2826

13-19 |

Implementando la tecnología educativa para el desarrollo del pensamiento computacional en niños de grado cuarto en una institución educativa pública de Colombia.

Implementation of educational technology for the development of computational thinking in fourth grade children in a public educational institution in Colombia

Rodríguez-Benito Andrea Jhoanna , Durán-Gómez Margarita

Article Visits 415 | PDF Visits 382

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.2827

20-29 |

Relationship of the propioceptive and tactile systems with the emotional development in infants

Relación de los sistemas propioceptivo y táctil con el desarrollo emocional en infantes

Amaya-Mancilla Maria Alexandra , Peñaranda-Solano Ludy Yanneth , Ramirez-Rojas Yurithza Yulieth , Hernández-Vergel Viviana Karina

Article Visits 3534 | PDF Visits 2866

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.2828

30-39 |

Testimonies of war and peace. a view from the schools of the Catatumbo region

Testimonios de guerra y paz. Una mirada desde las escuelas de la región del Catatumbo

Martínez-Guerrero Maricela , Rojas-Sánchez Diana Graciela , Villamizar-Jaimes Daniel

Article Visits 780 | PDF Visits 302

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.2829

40-53 |

Use of technology in the development of reading and writing competences

Uso de la tecnología en el desarrollo de competencias de lectura y de escritura

Contreras-Colmenares Adrián Filiberto , Jiménez-Villamarín Imelda

Article Visits 3798 | PDF Visits 2321

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.2830

54-71 |

Espacio público y ciudadanía: Comprensión desde las heterotopías urbanas

Public space and citizenship: understanding from urban heterotopias

Rodríguez Jefferson Andrés , Gamboa-Suárez Audin Aloiso , Prada-Núñez Raúl

Article Visits 385 | PDF Visits 236

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.2831

72-76 |

The training of education and change professionals in rural communities from the IAP

La formación de profesionales de la educación y el cambio en las comunidades rurales a partir de la IAP

Carrera-Hernández Celia , Madrigal-Luna Josefina , Lara-García Yolanda Isaura

Article Visits 568 | PDF Visits 303

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.2832

77-89 |

Internationalization of Higher Education in the framework of Knowledge Construction

Internacionalización de la Educación Superior en el marco de la construcción del conocimiento

Díaz-Guecha Leonardo Yotuhel , Carrillo-Guecha Karen Lizeth , Guecha-Oliveros José Gregorio

Article Visits 2136 | PDF Visits 849

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.2834

90-104 |

Land restitution as transformative reparation in peace-building

La restitución de tierras como reparación transformadora en la construcción de paz

Hernández-Granados Liany Yetzira, Latorre-Osorio Edward Fabián , Patiño-Pabón Karen Ximena , Moreno-Carreño Jorge Luis

Article Visits 604 | PDF Visits 308

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.2835

105-116 |

OJS System - Metabiblioteca |