Vol. 6 No. 1 (2021): Enero-Junio

El imaginario suburbano y el Mass Media: una reflexión de su construcción y desmontaje en la generación del llamado Baby Boom en los Estados Unidos (1946-1974)

The Suburban Imaginary and Mass Media: A Reflection of its Construction and Disassembly in the so-called American Baby Boom Generation (1946-1974).

Castillo-Soriano María de los Ángeles , Canavati-Espinosa Alberto , Maldonado-Flores Diana Isabel

Article Visits 340 | PDF Visits 225

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.2917

6-23 |

A look at the experience of sexuality, bullying, depression and suicidal ideation in students of the INEM José Eusebio Caro school in Cúcuta.

Una mirada a la vivencia de la sexualidad, acoso escolar, depresión e ideación suicida en estudiantes de la Institución Educativa INEM José Eusebio Caro de Cúcuta.

Reyes-Mora Henry Alberto , Laguado-González Jacqueline, Vega-Becerra Imelda Rosa , Martín-Abrajim Eleonora, Parada-Bonilla Jesús Gerardo

Article Visits 1510 | PDF Visits 823

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.3211

24-33 |

El enfoque basado en derechos humanos en las políticas públicas: de la institucionalidad a la ciudadanía

The human rights-based approach in public policies: from institutionality to citizenship

Rodríguez-Gómez Jefferson Alexander

Article Visits 467 | PDF Visits 304

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.2922

34-45 |

Perception of the school feeding program (pae) in the airport municipal school, commune 6 of the municipality of San José de Cúcuta under the food security approach

Percepción del programa de alimentación escolar (pae) en el colegio municipal aeropuerto, comuna 6 del municipio san José de Cúcuta bajo el enfoque de seguridad alimentaria

Palencia-Botello Rosa Elvira , Reales-Duarte Paola Andrea , Cordero Diaz Marling Carolina

Article Visits 1413 | PDF Visits 803

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.2923

46-58 |

Study of the urban dynamics of the cabecera de llano’s sector as a pedagogical tool for architecture

Estudio de las dinámicas urbanas del sector de cabecera del llano como herramienta pedagógica para la arquitectura

Estévez-Suarez Fernando Andrés , Coronel Ruiz Luz Karime , Lizcano-Prada Fabio Andrés

Article Visits 432 | PDF Visits 258

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.2924

59-71 |

Urban social movements in Barcelona. The Prosperitat through the citizens claims and the right to the city

Movimientos sociales urbanos en Barcelona. la prosperitat a través de las reivindicaciones ciudadanas y el derecho a la ciudad.

Ayala-Garcia Erika Tatiana

Article Visits 341 | PDF Visits 221

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.2925

72-84 |

Critical pedagogy in citizenship education: the case of the University of Pamplona

Pedagogía crítica en la formación ciudadana: caso universidad de pamplona

Ramirez-Ayala Giovanny , Prada Núñez Raúl

Article Visits 555 | PDF Visits 297

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.3012

85-100 |

Didactics of language mediated by ICTs Storyjumper as an innovative proposal in the creation of stories.

La didáctica de la lengua mediada por las TIC Storyjumper como propuesta innovadora en la creación de cuentos

Adoumieh Coconas Nour

Article Visits 2133 | PDF Visits 1336

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.2928

101-113 |

A school for climate migrant children: challenges for education in times of climate change

Una escuela para los niños migrantes climáticos: desafíos para la educación en tiempos de cambio climático

Núñez-Rodríguez José De Jesús

Article Visits 448 | PDF Visits 284

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.2929

114-121 |

The role of educational agents and their impact on the beneficiary households of the association of parent’s community homes invasion la Esperanza de Villa del Rosario.

El rol de las agentes educativas y su incidencia en los hogares beneficiarios de la asociación de padres hogares comunitarios invasión la Esperanza de Villa del rosario.

Galvis-Velandia Laura Nataly , Prada-Tarazona Angie Yeslid , Jaimes-Márquez Maritza Carolina

Article Visits 328 | PDF Visits 159

DOI https://doi.org/10.22463/25909215.3011

122-129 |

OJS System - Metabiblioteca |