Resignificación de la educación en los hogares comunitarios en tiempos de COVID 19

Community Homes Vs Covid 19: A Resignification of Socio-educational Work

Main Article Content

Maritza Carolina Jaimes Márquez
Kelly Jhoana Ortiz Gómez
Laura Nataly Galvis Velandia
Abstract

The Colombian social reality is marked by the negative phenomenon of inequality, and the consequent generation of patterns of exclusion against certain social sectors for reasons of race, beliefs or socioeconomic status, among others; Noting that these discriminatory trends have permeated even in the field of education for children and adolescents

Keywords

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

References

Consejo Nacional de Política Económica Social (2007). Política pública nacional de primera infancia “Colombia por la primera infancia”. Bogotá, Colombia. Recuperado de http://www.sipi.siteal.iipe.unesco.org/sites/default/files/sipi_intervencion/conpes_109.pdf

Díaz, L., Torruco, U, Martínez, M y Varela, M. (2013). La entrevista, recurso flexible y dinámico. Investigación en Educación Médica, 2(7),162-167. Disponible en: https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=3497/349733228009 DOI: https://doi.org/10.1016/S2007-5057(13)72706-6

Gil, J., Rodríguez, G., & García, E. (1999). Metodología de la investigación cualitativa. Málaga: aljibe.

Gonzales, E. (2013). Acerca del estado de la cuestión o sobre un pasado reciente en la investigación cualitativa con enfoque hermenéutico. Unipluriversidad, 13(1), 60- 63. Instituto colombiano de bienestar familiar. (2018). Hogares comunitarios de bienestar. Recuperado de https://www.siteal.iiep.unesco.org/sites/default/files/sit_accion_files/co_2006_0.pdf

Jaimes Marquez & Galvis Velandia Jaimes Marquez, M. C., & Galvis Velandia, L. En tiempos de COVID -19, volver a la esencia, una mirada desde el Trabajo Social. En El Covid-19 y la reinvención:Perspec tivas mutantes de existir y habitar en pandemia (págs. 142). Cùcuta : Ediciones Nueva Jurìdica. (2020).

Méndez, N. (2014). La acción socioeducativa y la investigación acción en la democratización de la vida cotidiana. Recuperado el Enero de Marzo https://revista.trabajosocial.or.cr/index.php/revista/article/view/183

Navarrete, J. (2000). El muestreo en la investigación cualitativa. Investigaciones sociales, 4(5), 165-180. DOI: https://doi.org/10.15381/is.v4i5.6851

Pitalua de Valle, A. (2020). Practicas pedagógicas comunitarias para el desarrollo integral de infantes del municipio de san Carlos córdoba. Estudio De Ciencias Sociales Y Administrativas De La Universidad De Celaya, 10(1). http://ecsauc.udec.edu.mx/index.php/ECSAUC/article/view/5

Planella, J. (2005). Pedagogía y hermenéutica: de Hegel a Gadamer. Revista de Educación, 328(12), 1-11. pp. 741-753. DOI: https://doi.org/10.35362/rie36122739

Ponce de león, L & Fernández, T (2010). trabajo social con familias, Madrid, Ediciones Académicas

Valencia, V. (2012). Revisión documental en el proceso de investigación. Universidad Tecnológica de Pereira. Bogotá, Colombia.

Vásquez, D y Pineda H. (2016). Madre comunitaria transformación de su quehacer a través del tiempo. [Tesis de maestría, Universidad pedagógica nacional].

Most read articles by the same author(s)

OJS System - Metabiblioteca |